Snørepose, toalettmappe og mappe til strikkepinner

Denne helga har jeg brukt litt tid ved symaskinen og funnet fram prosjekter basert på stoffer jeg har fått i gave. 

Først var det amerikagaven fra forrige innlegg. De fargerike batikkstoffene er nå blitt til en snørepose, og restene har sin vane tro blitt til en toalettmappe. I likhet med mange andre har jeg startet en nytt og bedre treningsliv (!) nå på nyåret, så da skal disse to få fast plass i treningsbagen min til undertøy og toalettsaker. 

For en tid tilbake fikk jeg et nydelig stoff fra ei venninne, og det har ligget der i påvente av å sy en mappe til strikkepinnene mine. Jeg har sydd et par slike tidligere, men de er gitt bort. Så nå var det på tide å lage en til seg selv. Mønsteret er fra pickles.no.

Slik ser mappa ut når den er rullet sammen: 

Og her er pinnene lagt fint på rad.. (ser at jeg må jakte litt etter resten av pinnelageret mitt, det dukket ikke opp der jeg trodde det var... rare greier det der). Har også lurt litt på om jeg skal merke lommene med størrelse på pinnene, får se etterhvert om det blir nødvendig. 

Og til slutt et nærbilde av quiltingen.

4 kommentarer

farmoringrid

12.02.2012 kl.21:11

Flotte ting du har laget i helgen. Den mappen din til strikkepinner satte meg på en idè. Slike hadde vært fine til sølvtøy også. Aberet er at jeg kan ikke quilte :((. Jeg har i hvert fall aldri gjort det, men er en stor beundrer av andres arbeid.

Bodil

12.02.2012 kl.22:19

Ingrid; oppskriften på pickles.no er egentlig uten quilting, så det går nok bra. Jeg bare valgte å quilte litt fordi det var så lite mønster i tøyet.

Grethe

17.02.2012 kl.12:30

Takk for kommentar fra deg på bloggen min:-) Flott stoff til både snørepose,toalettbag og til strikke pinner. Og en slik toalettmappe er veldig lik den jeg skal sy på FNSI.Plass til flere der!!!

Mikkje

18.02.2012 kl.16:12

Så mye flott du har laget.

Likte veldig godt din variant av strikkepinne mappe.