Det blir mest strikking for tiden

Det er full fart på jobb, ja og ellers også. Så når det er noen minutter til overs er det lett å synke ned i sofa´n og se litt på TV. Da er det godt at man har strikkehobbyen som kan la seg kombinere med TV-titting. 

Jentejakken/kåpa som jeg begynte på for en tid tilbake er nå ferdig. Det mangler bare å sy i knappene (på bildet har jeg juksa litt og bare lagt knappene pent på plass.....)

Et par sokker har også sett dagens lys. Regner med at de havner i julegavekorga (hysj, hysj...)

Det er ikke ofte jeg strikker noe til meg selv (utenom sokker og slikt), men nå har jeg tatt motet til meg og startet på en jakke i minialpakka. Virkelig et mykt og deilig garn. Det blir spennende å se om det blir ferdig jakke denne vinteren. Vel, det kommer vel flere vintre så det skal nok bli bruk for jakken uansett når den blir ferdig. Er så vidt i gang med det første ermet. 

Og slik skal jakken bli tilslutt. Mønster fra Sandnes garn. 

Selv om det går mest i strikking så står ikke symaskinen helt uvirksom. Haugen med batikkbiter vokser stadig, og nå har jeg ikke så veldig mye stoff igjen, så da blir det ikke lenge til jeg kan starte å pusle dette sammen til et teppe. 

3 kommentarer

Annette

03.10.2013 kl.09:28

Yo! Jeg vil bare starte med fortelle deg at denne bloggen er til utrolig stor inspirasjon for meg. Jeg synes helt ærlig at du er en av de fineste i Blogg Norge. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konkurranse jeg nettopp ble med i! Kanskje du kan være snill å dele den på bloggen? :-D Det hadde vært veldig gøy om du gjorde. Uansett håper jeg du deltar selv og at du blogger kjempe masse fremover!

Farmors

03.10.2013 kl.12:45

Nydelig strikking hos deg idag! Den kåpejakka falt i smak, ja sokkene også ;)

Grethe

14.10.2013 kl.17:22

Flott striking, det ser så let ut når jeg ser dine strikketing. Men jeg strever nest bare med rett!!

Gleder meg til å følge med batikk-blokkene dine:-)